ŠIZOFRENIJA ―schizō skaldyti + phrēn protą ― psichinė lyga. Ir kaip šizofrenijos
pasekmė „8Žmogus kurio
mintys dvejinasi nėra tvirtas visose savo veiksmuose" ― Jokūbas, 1 skyrius. * * *
Pavyzdžiui, „Naujasis
Testamentas", manipuliuojant Jėzaus vaizdu, judėjų (žydų) rasizmo klausimais
pateikia iškarto dvi visiškai priešingas (viena kitą neigiančias) nuomones:
viena nuomonė jį peikia, kita – pateisina ir siūlo priimti judėjų (žydų)
rasizmą [judėjai (žydai) aplamai negatyviai vertina visas kitas tautas] kaip kažką
Dievo palankumą
pelnantį.
Tai aiškiai
matosi iš dviejų naujatestamentinių siužetų:
1. Dialogas tarp įstatymininko (judėjo-rasisto) ir
Jėzaus, klausimu: o kas gi mano artimas?
25 Štai atsistojo vienas
Įstatymo mokytojas ir, mėgindamas jį, paklausė: „Mokytojau, ką turiu daryti,
kad laimėčiau amžinąjį gyvenimą?" 26 Jėzus tarė: „O kas
parašyta Įstatyme? Kaip skaitai?" 27 Tas atsakė: Mylėk Viešpatį, savo Dievą, visa širdimi,
visa siela, visomis jėgomis ir visu protu, o savo artimą kaip save patį. 28 Jėzus jam tarė:
„Gerai atsakei. Tai daryk, ir gyvensi". 29 Norėdamas
pasiteisinti, anas paklausė Jėzų: „O kas gi mano artimas?" 30 Jėzus
prabilo: „Vienas žmogus keliavo iš Jeruzalės į Jerichą ir pakliuvo į plėšikų
rankas. Tie išrengė jį, sumušė ir nuėjo sau, palikdami pusgyvį. 31 Atsitiktinai
tuo pačiu keliu ėjo vienas kunigas [judėjus (žydas), sinagogos tarnautojas].
Jis pamatė, bet praėjo kita puse kelio. 32 Taip pat ir levitas [levitai
– aukščiausios kastos judėjai(žydai)-rasistai, kuriems leidžiama traktuoti
įstatymą], pro tą vietą eidamas, jį matė [priėjo,
pasižiūrėjo] ir praėjo pro šalį. 33 O vienas pakeleivis
samarietis (ne žydas), užtikęs jį,
pasigailėjo. 34 Jis priėjo prie jo, užpylė ant žaizdų aliejaus
ir vyno, aptvarstė jas; paskui, užkėlęs ant savo gyvulio, nugabeno į užeigą ir
slaugė jį. 35 Kitą dieną jis išsiėmė du denarus, padavė užeigos
šeimininkui ir tarė: 'Slaugyk jį, o jeigu išleisi ką viršaus, sugrįžęs aš tau
atsilyginsiu'. 36 Kas iš šitų trijų tau atrodo buvęs artimas
patekusiam į plėšikų rankas?" 37 Jis atsakė: „Tas, kuris parodė
jam gailestingumą [ir padėjo]". Jėzus atsakė: „Eik, ir tu taip elkis!" ―Evangelija pagal Luką, 10 skyrius
Šiuo atveju Jėzus peikia
judėjų (žydų) rasizmą kaip klaidingą įsitikinimą dėl jų rasinio pranašumo (išskirtinumo,
išrinktumo) virš visų kitų tautų (ne žydų).
2. Dialogas tarp nežydės ir Jėzaus: 21 Iš
ten išėjęs, Jėzus pasitraukė į Tyro ir Sidono sritį.22 Ir
štai iš ano krašto atėjo viena moteris kananietė (ne žydė) ir šaukė: „Pasigailėk manęs, Viešpatie,
Dovydo Sūnau! Mano dukterį baisiai kankina demonas!" 23 Bet
Jėzus neatsiliepė. Tuomet priėjo mokiniai ir ėmė jį prašyti: „Išklausyk ją, nes
ji sekioja iš paskos šaukdama!" 24 Jėzus tarė: „Aš esu siųstas tik pas pražuvusias Izraelio
namų avis" [t.y. tik pas klystančius žydus]. 25 Tada moteris pribėgusi puolė ant žemės,
maldaudama: „Viešpatie, padėk man!" 26 Jis atsakė: „Nedera imti
vaikų duoną ir mesti šunims". 27 O ji sako: „Taip, Viešpatie,
bet ir šunys ėda trupinius, nukritusius nuo šeimininko stalo". 28 Tuomet
Jėzus tarė jai: „O moterie, didis tavo tikėjimas! Tebūnie tau, kaip prašai". Ir
tą pačią valandą jos duktė pasveiko. ― Evangelija pagal Matą, 15 skyrius
Šiuo atveju Jėzus
elgiasi kaip žydas-rasistas, ir nusprendžia padėti nežydės (kananietės) dukrai ne
dėl to, kad ji, įtikėjusi, kreipėsi pas jį „Viešpatie,
padėk man!", o dėl to, kad ji pripažino savo padėtį, prilygstantį šuns, „pasaulio
šeimininkų" – judėjų atžvilgiu.
Po perskaityto savaime
ateina besidvejinanti mintis maždaug „stovėk ten eik čia": pirmame siužete
Jėzus peikia žydų rasizmą, ir tuo pačiu peikia savo paties elgesį, kuris
aprašytas antrame siužete...
Kad netapti
šizofreniku skaitant bibliją, būtina aiškiai atsakyti į klausimą: kuriuo atveju
„Naujasis testamentas" parodo tikrąjį Jėzaus veidą, ir kuriuo ― svaičioja (neša ereziją) Jėzaus
atžvilgiu?
O šis klausimas,
savo ruožtu, kelia kitą klausimą: ar viskas „šventuosiuose raštuose" nuo Dievo?
Ir, pagaliau,
trečias klausimas: jei ne viskas nuo Dievo, tai tuomet nuo ko tas „ne viskas"? Ar
tik ne nuo biblinio projekto kūrėjų (užkulisių)?
Juk būtent pasaulio užkulisiams (vergvaldžiams, lėlininkams, globaliam
prediktoriui) nuo senų laikų visuomet buvo reikalinga tauta, kuri „nėra tvirta visose savo veiksmuose",― kuri
neskiria gėrio ir blogio, ir dėl to neryžtinga, baili, kuri visada viskuo
abejoja, kuriai tuo pačiu klausimu galima įpiršti priešingas nuomones (priklausomai nuo padėties), ir
dėl šios priežasties tokiomis tautomis galima lengvai manipuliuoti...
Путь промысла Его неведом потому,
Что вера есть в него,
но веры нет Ему!
(Ф.И. Тютчев)
Dievo keliai nežinomi todėl, kad yra tikėjimas juo, bet nėra tikėjimo Jam.
šaltinis
|